2011. április 14-én, délután iskolánk vendége volt 23 György-telepi óvódás és kisiskolás. A 11. A osztály tanulóival közösen, vegyes csoportokban dolgoztak fel négy beás mesét spatula-bábokkal. A rendezvényt Pethőné Nagy Csilla és a 11. A osztály tanulói készítették elő.

A mesefeldolgozásokat segítette továbbá: Fekete Zsófia, Maul Borbála és Szász-Kolumbán Olga tanárnő. Tarnai Gábor tanár úr a rendezvény dokumentálását vállalta. A mesedélután az első rendezvénye volt a Wekerle Sándor Alapkezelő TÁRsadalmi Szolidaritás program pályázatán támogatást nyert „Folytassuk a Jelenlétet!” projektnek.

Iskolánk tanulóinak és tanárainak egy csoportja a Wekerle Sándor Alapkezelő TÁRsadalmi Szolidaritás program pályázatán támogatást nyert a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Jelenlét-programjának „folytatására”.


A magyar társadalom egyik fontos problémája a legnagyobb számú kisebbségi csoporttal, a romákkal való együttélés. A többségi társadalomban velük kapcsolatban is jelentős előítéletek, sztereotípiák élnek. Az előítéletek csökkentésének legjobb módja egymás megismerése. Olyan együttműködésen alapuló tevékenység, melynek része lehet a mélyszegénységben élő gyermekek segítése, a tanulással, iskolával kapcsolatos pozitív beállítódásuk támogatása. Ilyen programokban való részvétel különösen indokolt lehet olyan középiskolában, amely meghatározóan az értelmiségi létre, felsőfokú tanulmányokra készíti fel diákjait.


Iskolánk a 11. A kezdeményezésére 2010-ben több tanulócsoporttal vett részt a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Jelenlét nevű összetett közösségi rehabilitációs programjában. A program közvetlen célcsoportja a Pécs észak-keleti városrészében lévő György-telep halmozottan hátrányos helyzetű, mélyszegénységben élő, túlnyomórészt sokgyermekes, viszonylag fiatal családokból álló lakossága volt. A gyermekekkel való foglalkozásba iskolánk több osztálya és tanulója is bekapcsolódott.
A Jelenlét program folytatásaként benyújtott pályázatunk a 20-25 György-telepi kisiskolás gyermek és a Babits 30-40 tanulójának bevonásával szervez közös, önkéntes programokat 2011. áprilisában és májusában. 

Tevékenységünk célja egyrészt a György-telepi gyermekek társadalmi beilleszkedésének, tanulás, művelődés iránti beállítódásának pozitív befolyásolása. Közös programokkal, élményekkel a nagyon különböző szociális és kulturális hátterű diákok egymás iránti türelmének, beleérző képességének kialakítása, erősítése. Másrészt a babitsosokban az előítéletesség csökkentése, a tevőleges, aktív társadalmi szolidaritás iránti igény felkeltése és gyakorlása az együttműködés és segítés személyes formáiban.

(Pethőné Nagy Csilla)