Iskolánk tanulói a tavaszi szünetben franciaországi tanulmányúton jártak. Élményeikről Kálnai Borbála, 9.D osztályos tanulónk beszámolóját tesszük közzé:

Cote D’ Azur

A tavaszi szünetben az Istria94 Tours utazásszervezője, Dr. Kopári László és iskolánk két tanára, Száraz Tamás és Vezér András kíséretében ellátogathattunk a délfrancia vidék számos városába.

Az első nap korán kezdődött, ugyanis szerdán, hajnal egykor indultunk útnak piros buszunkkal a Babits parkolójából. Szlovénián és Olaszországon keresztül jutottunk el első szálláshelyünkre. 19 órát buszoztunk, de természetesen megálltunk a Trojane-i fánkozóban nem messze a szlovén-magyar határtól, ami a csodálatos tájakkal együtt segített kibírni a hosszú utat. Másnap Nizza és Cannes városába látogattunk. Belülről is megcsodálhattuk a barokk stílusban épült Ste-Réparate-székesegyházat, majd végig sétáltunk a hangulatos piacon és az Angol sétányon, miközben a tengerben gyönyörködtünk. Cannes, a filmfesztivál és a hírességek városa telis-tele volt jobbnál jobb autókkal, üzletekkel, de természetesen a tengerpartja és a cannes-i filmfesztivál helyszíne, a Fesztivál- és Kongresszusi Palota is lenyűgöző volt. A harmadik napunkat Marseille-ben töltöttük. Délelőtt kihajóztunk If-szigetére, Alexandre Dumas regényének, a Monte Cristo grófjának helyszínére. A várból festői látvány terült elénk, és Franciaország 2. legnagyobb városa, Marseille több nevezetessége is látszott a szigetről. A kikötővárosban eltöltött szabad órák után Marseille egy magaslatán található Notre Dame de la Garde katedrálist tekintettük meg, ami a párizsi Notre-Dame-székesegyházhoz hasonlóan a "Mi Asszonyunk" névvel büszkélkedik. 4. napunkat Pont du Gard-nál indítottuk, a valaha 50 km hosszú római vízvezeték legjobb állapotban fennmaradt részénél. A Gardon folyón átívelő hidat és a környező tájat a reggeli nap sugarai csodálatos fényekbe burkolták, szemgyönyörködtető látképet hozva létre. Ezután Avignon városa következett, ahol a Pápai Palota templomába is bementünk, körbesétáltuk annak kertjét, majd szabadon eltöltöttünk pár órát az óvárosban. Délután a sci-fi-be illő okkersárga tájon, Provencal Coloradoban rövidebb gyalogtúrát tettünk. Utolsó napunkat a francia Riviérán a Fragonard parfümgyárban kezdtük, ahol bemutatták a parfümök és kozmetikumok gyártásának folyamatát, és a pompás illatokból mi is bevásárolhattunk. A nap többi részét Monacoban töltöttük, ahol végig jártuk az I. Albert herceg által alapított hatalmas méretű Oceanográfiai Múzeumot. Megnéztük a Hercegi Palotát, végig sétáltunk a Forma-1-es pálya mellett egészen a monte-carlói kaszinóig, ahol csak kapkodtuk a tekintetünket a Rolls-Roys-ok, Porsche-k, Lamborghini-k és Bentley-k között, miközben az elképesztő kilátás is elkábított minket.
A hazaút során az elmúlt 4 napot visszanézve megállapítottuk, hogy ennyi csodálatos tájon és városban ilyen rövid idő alatt szinte lehetetlen, hogy valóban jártunk.
Köszönjük az út megszervezését!
Fotók: Vezér András

A GALÉRIA KÉPEKÉRT KATTINTS IDE!