Felvételi eredmények a 2023-24-es tanévre
Kedves Nyolcadikos Tanuló! Tisztelt Szülők/Gondviselők!
Szeretettel gratulálunk azoknak a tanulóknak, akik a 2023-2024-es tanévre felvételt nyertek iskolánkba!
Kedves Nyolcadikos Tanuló! Tisztelt Szülők/Gondviselők!
Szeretettel gratulálunk azoknak a tanulóknak, akik a 2023-2024-es tanévre felvételt nyertek iskolánkba!
A 2023-as Jugend Debattiert International német nyelvű vitaverseny 13. országos döntőjében Knoch Dorottya 12. C osztályos tanuló I. helyen végzett. Kiemelkedő eredménye alapján hazánkat képviselheti 2023 őszén a berlini nemzetközi döntőben.
Az országos döntőben arról kellett vitázniuk a résztvevőknek, hogy a rizikó csoporthoz tartozó egyének fizessenek-e több szociális hozzájárulást.
Felkészítő tanára: Sátayné Gáll Veronika
Az eredményhez gratulálunk és további sikeres szereplést kívánunk!
Az "Innováció és tehetséggondozás a pedagógiai hatékonyság és eredményesség növeléséért" című Erasmus+ projektünk keretein belül svédországi iskolalátogatáson vett részt Sebestyén Emese, iskolánk angol szakos tanárnője.
A mobilitásról készült beszámolóját az alábbiakban adjuk közre:
„Május 8. és 10. között lehetőségem volt az Erasmus+ tanármobilitási program keretén belül szakmai látogatást tenni Svédországba. Három napig egy kolléganő „árnyéka” voltam, de néhány alkalommal más tanár is elfogadott árnyékának. A malmöi Borgarskolában is zajlanak a vizsgák – szerte Európában május van! - ezért nem egyetlen tanár munkáját követtem, hanem négy különböző, másként érdekes órát láttam.
áttam olyan (angol) irodalomórát, ahol az International Baccalaureat (nemzetközi érettségi) tanulói megtanulnak elemezni egy infografikát is tartalmazó szöveget, és egy óra-sorozatban azt figyelhettem meg, hogyan fejlődnek összehasonlító-elemző esszévé a gondolatok három regény elolvasása után. Mindez sok-sok önálló munkával, páros és kiscsoportos megbeszéléssel és írással, és közös nagycsoportos vitával történt - időigényes folyamat, de minden perce megéri, mert a tanulók aktív részvétele, pozitív hozzájárulása, a tanár alig észrevehető útmutatásai, kiigazításai garantálják, hogy a tanulók maradandó kompetenciákat szereznek, kritikai gondolkodásmódot, önállóságot, felelősséget tanulnak.
Láttam biológia órát svéd nyelven – és én is meglepődtem, hogy élveztem bár sok mindent nem értettem! Érdekessége az volt, hogy egy tízperces, angol nyelvű TED bejátszással kezdődött, amely alatt a diákok svédül jegyzeteltek a feladatlapokon. Itt is érdekes volt látni a sima átmeneteket, amelyekkel a kolléga megszervezte az órát: egyéni munka – pármunka – kicsoport – tanári input (anyagközlés) – pármunka – kiscsoport, a munkaformák váltakozása és a tanár személyisége miatt a 80 perces óra végig érdekes volt, és a tanulók aktívan részt vettek.
És láttam „klasszikus” angol nyelvórát, ahol ismét az volt meglepő, hogy a tanár mennyire a háttérből irányított, szervezett, segített, és mennyire fontos volt a tanulók önálló munkája, az önellenőrzés.
Összességében érdekes és tartalmas napok voltak, sok tanulsággal és még egy Banksy kiállítás is belefért, ahová a svéd kollégák és az iskola jóvoltából jutottam el.”
A képeket Sebestyén Emese a svéd hospitálás alkalmával készítette.
A 11. évfolyamos történelem fakultációs csoport, Engel Mária tanárnő vezetésével – hagyományainkhoz híven – megemlékezett az aradi vértanúk egyikéről, Török Ignácról.
A POK által a középiskolák 9-10. évfolyamos tanulói számára szervezett Baranya megyei angol nyelvi versenyen tanulóink az alábbi eredményeket érték el:
Babitsos sikerek a XV. Országos Középiskolai Földtudományi Diákkonferencián
Miskolcon, a Miskolci Egyetem Föld- és Környezettudományi Kara, a Magyarhoni Földtani Társulat Oktatási és Közművelődési Szakosztálya, valamint az RM@Schools-ESEE, Természeti Erőforrás-Kutatás és Hasznosítás Szakkollégium rendezésében megvalósult XV. Országos Középiskolai Földtudományi Diákkonferencián két diákunk szerepelt szép eredménnyel.
Az Aktív Magyarországért Felelős Államtitkárság támogatásával a SZEOSZ és a PSN Zrt. szakmai közreműködésével idén először csatlakozott Pécs a Futókörök Napja elnevezésű rendezvényhez, amelyre az ország 25 települése nevezett.
PROJEKTZÁRÓ KIÁLLÍTÁS: SOKSZÍNŰ MŰVÉSZET-KREATÍV MŰVÉSZET
Betlehem Márta projektvezető
Projektzáró kiállítás
A projektzáró kiállítás az NTP-INNOV-22 (Innovatív tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása pályázat.) Sokszínű művészet-kreatív művészet című tehetséggondozó program eseményeit tablókon követi nyomon a pályázat elindulásától a lezárásáig.
Iskolánk a Tollaslabda Diákolimpia legeredményesebb középiskolája A kategóriában
A 2023. május 10-én elrajtolt magyar országúti kerékpáros körverseny, a Tour de Hongrie pénteken a Dunántúlhoz érkezett.
Az idei évben csatlakozott iskolánk a Seitenweise német nyelvű könyvprojekthez. A diákoknak egy német könyvet kellett elolvasni és ahhoz projektmunkát készíteni, mely a könyv tartalmához szorosan kapcsolódik, de tovább is gondolják azt.
A projekt azzal a céllal jött létre 2021-ben az Erasmus+ keretében, hogy diákoknak és tanároknak segítséget nyújtson. Tanároknak ez tananyagokat és digitális módszertant jelent, melyek a projekten túl is elérhetők és alkalmazhatók. Diákoknak pedig a korszerű tanulási élmény és kritikai gondolkodásfejlesztés mellett segítette, hogy tudatosabb állampolgárrá váljanak.